Бізнес зацікавлений у грамотному споживачеві
Інформаційна група Finam.ru (входить до складу інвестиційного холдингу
"ФІНАМ") провела онлайн-конференцію "Фінансова грамотність молоді:
формування масової інвестора в сучасних реаліях.
На думку учасників конференції, для підвищення фінансової грамотності
населення в першу чергу необхідно працювати з дітьми, і включити
відповідний курс в шкільну програму. Крім того, в цьому процесі
повинно брати участь не тільки держава і громадські організації, а й
бізнес, і ЗМІ.
Прикладом зацікавленості бізнесу у підвищенні фінансової грамотності
населення став виїзний табір для підлітків "Молодіжна республіка:
фінансове просвітництво - основа формування масового інвестора, спонсором
якого виступив інвестиційний холдинг "ФІНАМ". "Молодіжна республіка" -
один з кращих прикладів системної роботи з молоддю в напрямку
фінансової просвіти, тому ми прийняли рішення підтримати даний
проект, каже начальник управління фінграмотності та взаємодії з
інститутами громадянського суспільства ЦБ РФ Олександр Коланьков. В цілому, для
підвищення фінансової грамотності молоді, на думку експерта, необхідно
вжити ряд заходів: "По-перше, зрозуміти систему мотивації, по-друге,
розробити програму підготовки викладачів та волонтерів; по-третє,
розробити та впровадити стандартну програму підвищення фінансової
грамотності в рамках шкільної і вузівської програми; по-четверте,
реалізовувати неформальні проекти в даній області силами регіональних
адміністрацій ".
Прищеплювати фінансову грамотність дітям потрібно з моменту отримання ними перших
кишенькових грошей, і робити це повинні, перш за все, батьки, вважає
ректор навчального центру "ФІНАМ" Олексій Соколов. За словами керуючого
директора ГК "Алор" Сергія Хестанова, в ідеалі має бути кілька
програм з фінансової грамотності для людей різного віку, і перша з
них повинна бути розрахована на дітей початкової школи, друга для випускних
класів, третя для дорослих: "При серйозному підході без введення
фінграмоти в шкільну програму не обійтися ".
Діти, які зараз вивчають основи фінансової грамотності, будуть
формувати майбутню дійсність, відзначає директор НП "Школа бізнес-
тренінгів для молоді "Ольга Крилова:" Вони будуть впливати на поточну
ситуацію в економічній сфері і видозмінювати її. Не виключено, що
нинішній підліток через кілька років може стати міністром фінансів або
новим Рокфеллером ".
Однак у зв'язку з перевантаженістю шкільних програм фінансову грамотність
нескоро включать в навчальні плани обов'язкових предметів, впевнена заступник
генерального директора з наукової роботи Інституту фондового ринку та
управління Лілія Пилюгіна: "В якості негайних заходів можливе вбудовування
фінансових питань в якості ілюструють матеріалів до суміжних
предметам і використання факультативних курсів ". Крім того, рішення
проблеми підвищення фінансової грамотності можливо лише шляхом спільних
зусиль держави, освітніх установ, громадських та приватних
організацій, самих підлітків та їх батьків, додає експерт: "Великі
можливості, на мій погляд, у ЗМІ. Розміщення навчальних, застережних
матеріалів в мережі інтернет, роликів на телебаченні дають вражаючий
ефект ".
Провідну роль у фінансовому освіті відіграє держава, але бізнес теж
зацікавлений у формуванні грамотного споживача фінансових послуг,
підсумовує керівник банківської секції Загальноросійської громадської
організації споживачів "Фінпотребсоюз" Михайло Бєляєв: "Фінансове
освіту одночасно направлено на формування відповідального підходу
до будь-яких грошовим операціям, розуміння того, що фінансова сфера не тільки
здатна принести дохід, а й пов'язана з ризиками втрати грошей ".